Tiedote: Koronaviruksen vaikutus Finbexin aikatauluun

Koronaviruksen aiheuttama poikkeustila vaikuttaa myös Finbexin toimintaan, sillä joudumme suunnittelemaan Finbexin tapahtumat ja jäsenten koulutukset etäyhteydellä toteutettavaksi. Tämän johdosta olemme päättäneet viivästyttää markkinapaikan julkaisua lokakuun alkuun, jotta markkinapaikka pystyisi palvelemaan asiakkaitamme alusta alkaen mahdollisimman kattavasti.

Päivitämme markkinapaikan toimintatavat kaikkia kontakteja minimoivaksi. Päivitetty dokumentaatio tulee valmiiksi 1.6.2020 mennessä ja se lähetetään jäsenyydestä kiinnostuneille sekä ladataan verkkosivuillemme kesäkuun ensimmäisellä viikolla. Dokumentaatio sisältää markkinapaikan säännöt, toimitusehdot, kaupankäyntiehdot, luokittelusäännöt sekä jäsensopimuksen. Allekirjoitettua jäsensopimusta vastaan toimitamme käyttäjätunnukset demojärjestelmäämme, jossa jäsenet pääsevät tutustumaan ja kouluttautumaan kaupankäyntijärjestelmään heti kesäkuusta alkaen omassa tahdissaan.

Kesän aikana järjestämme kiinnostuneille kaksi online Q&A-koulutustilaisuutta, joiden sisältö rakennetaan käyttäjiltä tulleiden kysymysten mukaan. Lataamme Finbexin verkkosivuille koulutusmateriaalia ja järjestelmän käyttöohjeet kesäkuun alussa. Syys- ja lokakuussa järjestetään varsinaiset kaupankäyntiin valmistavat koulutushuutokaupat. Syyskuun tilaisuuksissa koulutetaan järjestelmän perusteet navigoinnista ja tarjouksen teosta laatu- ja määräraporttien tekoon, kun taas kesän tilaisuuksissa vastaamme alkuvaiheessa ilmeneviin kysymyksiin. Syyskuun tilaisuudet suunnitellaan siten, että osallistuminen onnistuu verkossa. Koulutusten aikataulu ja sisältö tarkentuu kesän aikana.

Varsinainen kaupankäynti Finbexissä alkaa lokakuussa 2020. Tätä ennen jokaisella jäsenellä on mahdollisuus saada tarvittavat valmiudet digitaaliseen bioenergiakauppaan tutustumalla järjestelmään itsenäisesti tai osallistumalla maksuttomiin koulutuksiin.

Haluamme muistuttaa, että Finbex on erinomainen vaihtoehtoinen kaupankäyntikanava perinteisten kanavien tueksi varsinkin poikkeustilanteessa, jossa fyysisiä kontakteja tulee rajoittaa. Kehitetään siitä yhdessä aidosti bioenergia-alaa tehostava palvelu.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Olli Salo puh. 050 441 0224